NCC är ett av de ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen i Norden med en omsättning på 53 Mdr SEK och ca 17 000 anställda. NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningar. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras våra värderingar ärlighet, respekt, tillit och framåtanda.

NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Nu söker vi en gruppchef till en av avdelningarna; Accounts Payable, leverantörsreskontra. Tjänsten rapporterar direkt till avdelningschef för Accounts payable.

Dina utmaningar
De huvudsakliga arbetsuppgifterna som ingår i rollen är att leda dina 7-10 medarbetare i det dagliga arbetet samt att ansvara för att vår tjänsteleverans sker effektivt och med hög service. Du ser till så att avdelningen är rätt organiserad och uppbär den kompetens som krävs, rekryterar och skapar förutsättningar samt coachar och leder personalen för att säkra rätt prioritering.

Du skapar en miljö som uppmuntrar diskussion för utveckling och förbättring av processer i det dagliga arbetet samt planerar och leder gruppmöten och hanterar dagliga frågor och strategiskt arbete för gruppen. I arbetet igår även budget och kostnadsuppföljning samt uppföljning av operativa KPI:er.

Dina erfarenheter
Vi vill att du har någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning alternativt längre arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning. Du har ledarerfarenhet med fokus på att skapa motivation och kundservice hos dina medarbetare. Vi ser att du har erfarenhet av Accounts Payable-processen samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

Då vi står inför många förändringar ser vi det som meriterande med tidigare erfarenhet av att driva, stötta och motivera dina medarbetare under förändrade omständigheter. Det är meriterande med intresse och kunskap inom affärs- och ekonomisystemsidan. 

Dina egenskaper
Som person är du en engagerad gruppledare med förmåga att ta tillvara utvecklingspotentialen i din grupp. Du är lyhörd och närvarande, och du har lätt för att entusiasmera och inspirera. Du drivs av att skapa resultat och du har en stark vilja att förbättra och utveckla verksamheten. Du har erfarenhet av att leda i förändring och vet vad som krävs för att hålla motivationen och arbetsglädjen vid liv även under ändrade förhållanden.

Som person får du energi av att utveckla medarbetare till engagerade och presterande kollegor som trivs att jobba i sitt team. Du är prestigelös och har lätt att ta beslut men också förmåga att ändra beslut. Du förordar service och kundsupport och leder dina medarbetare enligt våra värderingar; Ärlighet, Respekt, Tillit och Framåtanda.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Solna.

Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna avdelningschef Ann-Charlotte Nordqvist, 08-585 520 66 (tillgänglig före den 14 juli och efter 14 augusti). Processen kommer att påbörjas först efter sista ansökningsdag 2017-08-23.

Registrera din ansökan och CV nedan. Välkommen med din ansökan!