ledningsjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ledningsjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logga

Biträdande enhetschef och samordnare för tillståndsgivning

Ort
Kategorier
Utgår

2022-05-22

Ansök nu

Biträdande enhetschef och samordnare för tillståndsgivning

Ref 22-5106

På PTS enhet för spektrumtillstånd bidrar vi till att maximera samhällsnyttan av radiospektrum. Här finns otroligt hög kompetens och våra kvalificerade medarbetare behöver nu någon som har förmågan och intresset av att inspirera och leda dem! Är du en tekniskt kunnig och duktig ledare kan detta vara exakt den nya utmaningen du söker! 

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag. 

Som biträdande enhetschef på enheten för spektrumtillstånd kommer du att arbeta för att hela PTS ska nå ett gott resultat. Du kommunicerar och samverkar, du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv, du driver och prioriterar de för myndigheten viktiga frågorna. Du bistår enhetschefen i att tydliggöra uppdrag och mål samt i planering, utveckling och uppföljning av verksamheten i dialog med medarbetarna. Du tar ansvar för arbetsmiljön, såväl fysisk som psykosocial. Du har intresse för och förmåga att leda och inspirera kvalificerade medarbetare.

Följande uppgifter ingår därmed i tjänsten som biträdande enhetschef:

  • Bistå enhetschefen i att utveckla, leda och driva enhetens verksamhet i enlighet med förväntningarna som finns för PTS chefer och avdelningens bärande principer

  • Arbeta utifrån ett helhetsperspektiv för att enheten, avdelningen, divisionen och PTS ska nå ett gott resultat

  • Personalansvar för en del av enhetens medarbetare och ansvara för deras arbetsmiljö, både fysisk och psykosocial

  • Samordna arbetet på enheten vad gäller tillståndsgivning (planering och uppföljning av processen såväl som ledning i enskilda ärenden)

Vem söker vi?
Vi söker dig som har:

  • relevant akademisk teknisk utbildning

  • erfarenhet av att leda kvalificerade experter

  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av myndighetsutövning

  • erfarenhet från it- eller telekombranschen

  • erfarenhet av strategi-, förändrings- och utvecklingsarbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och i rollen förväntar vi oss att du är drivande och ansvarstagande med en lösningsorienterad läggning. Du har förmågan att självständigt fatta välgrundade beslut, även under tidspress. Vidare är du kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga.

Avdelningen för resursförvaltning 
Avdelningen verkar för att maximera samhällsnyttan av radiospektrum över tid. Avdelningen arbetar för att möjliggöra användningen av säkra, prisvärda och effektiva radiobaserade tjänster och produkter för slutkonsumenter och andra radioanvändare. Förvaltningen av radiospektrum förutsätter ett omfattande internationellt samarbete.

Enheten för spektrumtillstånd ansvarar för tillståndsgivning för att få använda radiosändare och fattar årligen ett stort antal beslut om tillstånd att använda radiosändare och visst frekvensutrymme, med tillhörande tillståndsvillkor. Enheten består av 25 personer, varav de flesta är ingenjörer.

Att jobba på PTS
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 380 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. 

Vi är angelägna om att alla medarbetare mår bra och har förutsättningar att nå goda resultat. Vi arbetar strukturerat med varje medarbetares mål och utveckling. Vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet.  Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats!

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs därför svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning i enlighet med 3 kap. 1–3 §§ säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 maj 2022.

För mer information kontakta enhetschef Karoline Boström på tel. 08-678 56 20 eller HR-specialist Linn Arnewing på tel. 08-678 57 01.

För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.

Dela detta jobb

Logga
Biträdande enhetschef och samordnare för tillståndsgivning

Post- och telestyrelsen - PTS