ledningsjobb.se

Logga

Enhetschef till kommunikationsavdelningen

Ort
Utgår

2019-11-20

Ansök nu

Enhetschef till kommunikationsavdelningen

Vår kommunikationsavdelning söker sin nya enhetschef. Det kanske är du? Om du är lösningsorienterad, initiativrik och har erfarenhet av personalansvar så kan det bli du som får leda ett gäng härliga kommunikatörer!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS kommunikationsavdelning söker nu en enhetschef.

Vad ska jag arbeta med?
Som enhetschef kommer du leda det dagliga, operativa arbetet på enheten. Du kommer ha personal- och arbetsmiljöansvar för samtliga sex medarbetare på enheten exklusive PTS presschef.

Som enhetschef arbetar du nära avdelningschefen för att avdelningen och hela PTS ska nå gott resultat. Dina arbetsuppgifter blir att under avdelningschefen utveckla, leda och planera enhetens verksamhet samt representera enheten gentemot omgivande intressenter. Du har också tillsammans med avdelningschefen ansvar för årlig planering och uppföljning av enhetens verksamhet och budget.

Som ledare på PTS förväntas du att skapa motivation, tydlighet, delaktighet och engagemang för och tillsammans med ditt team.

I rollen kommer du också arbeta operativt med något eller några kommunikationsområden.

Vem söker vi?
Vi söker dig med:

  • akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande
  • flera års erfarenhet av både operativa och strategiska kommunikationsfrågor
  • erfarenhet av personalansvar
  • mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av digitaliseringens möjligheter inom kommunikationsområdet, erfarenhet av kriskommunikation och/eller arbete i krisorganisation.

Vidare ser vi positivt på om du har arbetat gentemot en organisations ledningsgrupp samt har förståelse och kunskap om PTS olika ansvarsområden.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös och lösningsorienterad. Du har en strategisk förmåga samtidigt som du gärna kommer med egna initiativ.

Du förväntas också ha en mycket god samarbetsförmåga eftersom du i rollen kommer samverka på fler olika nivåer i organisationen.

Var på PTS ska jag jobba?
Kommunikationsavdelningen, som består av nio personer, ansvarar för PTS externa kommunikation och den övergripande interna kommunikationen. Vi jobbar med såväl strategiskt som operativt kommunikationsstöd till ledningen och den övriga organisationen. Dessutom ansvarar vi för myndighetens klarspråksarbete.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast 20 november 2019. Diarienummer 19-12106.

För mer information kontakta kommunikationschef Kerstin Karlsson, 08-678 57 34 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Dela detta jobb

Logga
Enhetschef till kommunikationsavdelningen

Post- och telestyrelsen (PTS)