ledningsjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ledningsjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logga

Kommunvägledare till Vimmerby kommuns Kontaktcenter

Företag Vimmerby kommun
Ort
Utgår

2021-12-05

Ansök nu

Kommunvägledare till Vimmerby kommuns Kontaktcenter

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö.

I Vimmerby kommun pågår just nu ett spännande och intensivt utvecklingsarbete där vi ser över och utvecklar vår organisation för att på bästa sätt kunna möta framtidens krav och behov. Några av våra prioriterade utvecklingsområden är digitalisering, kommunikation och medborgarservice. Som ett led i detta arbete håller vi för närvarande på att etablera ett samlat Kontaktcenter i Vimmerby Stadshus. Syftet är att kunna leverera en förbättrad tillgänglighet och service till såväl medborgare, besökare och företagare som till kommunens egna medarbetare. Vi söker därför nu två engagerade och serviceinriktade kommunvägledare som vill bli en del av Kontaktscentrets team och vara med på denna spännande utvecklingsresa! 

Ditt nya jobb

I rollen som kommunvägledare arbetar du för att leverera den bästa tänkbara servicen såväl externt till medborgare, besökare och företagare som internt till kommunens egna medarbetare. Du kommer att ingå i ett team bestående av flera kollegor med liknande uppdrag, men med viss profilering utifrån kunskap och kompetens, och tillsammans kommer ni att utgöra och utveckla Vimmerby kommuns nya Kontaktcenter. Hit kommer medborgare, besökare och företagare kunna vända sig för att få svar på frågor samt få vägledning och information inom hela kommunens ansvarsområde. Som kommunvägledare blir du därför på många sätt kommunens ansikte utåt då samtalet med dig och den service du erbjuder ofta blir första kontakten för de som vill komma i kontakt med oss som kommun.

Utöver att erbjuda en god och effektiv medborgarservice innebär rollen även att stötta kommunens förvaltningar genom att fånga in, bedöma och handlägga vissa typer av ärenden eller fördela dem till rätt person inom respektive förvaltning. Kontaktcentret har således ett spännande uppdrag där du som kommunvägledare kommer att samverka med kommunens förvaltningar för att utveckla såväl den externa som interna servicen i kommunen. Du förväntas därför även vara aktiv och bidra till det fortsatta utvecklingsarbetet av Kontaktcentrets uppdrag. Detta genom att exempelvis driva uppföljning av ärenden samt bidra med förslag på förbättringar av arbetsprocesser och servicetjänster med digitalt fokus. Uppdraget kräver därför stor flexibilitet samt ett genuint intresse för digitaliserings- och utvecklingsfrågor.

En av tjänsterna innefattar även ett uppdrag som teamledare. Detta innebär att du kommer ha ett övergripande planeringsansvar samt utgöra en samordnande funktion i gruppen av kommunvägledare. Du förväntas även vara drivande i kommande förbättringsarbeten samt vara ansvarig för att driva potentiella utvecklingsprojekt inom ramen för Kontaktcentrets uppdrag. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • högskoleexamen inom exempelvis statsvetenskap, marknadsföring, kommunikation eller liknande utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten. 
  • erfarenhet av liknande arbete inom medborgar- och/eller kundservice.
  • god IT-mognad och vana att arbeta i digitala ärendehanteringssystem.
  • god kunskap och förmåga att uttrycka dig i svenska språket, såväl tal som skrift.
  • god kunskap i engelska språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

För tjänsten som teamledare ser vi även att du har erfarenhet av arbetsledande och/eller samordnande befattning, samt erfarenhet projektledning och/eller utvecklingsarbete.

För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du är en trygg person som trivs i sociala sammanhang. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande av andra, samt har en god känsla för service där du anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor, såväl kunder som kollegor, genom att relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Detta, i kombination med din tydlighet och goda kommunikativa förmåga, gör att du är en person som löser problem och konflikter på ett effektivt och konstruktivt sätt.

I och med att rollen efterfrågar stor flexibilitet är det även viktigt att du är en person som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och som gärna kommer med idéer och förslag på nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och tar även ansvar för att dina förslag och processer leder till faktiska resultat.

Vid urvalet kommer vi även att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Anställningens omfattning 

Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Lediga befattningar: 2
Tillträde: enligt överenskommelse 

Ansökan 

Sista ansökningsdag: 2021-12-05
Urval och intervjuer kan komma ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem där du bifogar CV och personligt brev.

Vimmerby kommun som arbetsgivare

Ansvar, mod och fantasi – det är våra värdeord när vi tillsammans arbetar för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 700 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Vi är cirka 1 300 anställda i 170 olika yrkesroller. Vi erbjuder dig en arbetsplats som uppmuntrar till delaktighet och strävar efter en god balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare hos oss erbjuds du ett stimulerande och varierat arbete med god stämning, gemenskap och personliga utvecklingsmöjligheter, flextid samt möjlighet att byta semesterdagstillägg mot extra semesterdagar. Läs mer om Vimmerby kommun som arbetsgivare på vår hemsida; www.vimmerby.se

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Fackliga representanter nås via kommunens växel 0492-76 90 00.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Thomas C Ericsson

Bibliotekschef

0492-769125

thomas.c.ericsson@vimmerby.se

Cornelia Moberg

HR-konsult

cornelia.moberg@vimmerby.se

Dela detta jobb

Logga
Kommunvägledare till Vimmerby kommuns Kontaktcenter

Vimmerby kommun