ledningsjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ledningsjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Teamledare reskontra och kassa/bank till Bonava Sverige

Företag Mpya Finance AB
Ort
Kategorier
Utgår

2022-06-13

Ansök nu

Teamledare reskontra och kassa/bank till Bonava Sverige

Är du förändringsbenägen, engagerad och ansvarsfull? Då kan tjänsten som Teamledare reskontra och kassa/bank på Bonava Sverige vara rätt tjänst för just dig!

Bonava Sverige är nu i behov av att rekrytera en rutinerad medarbetare inom reskontra och kassa/bank, som också kan ta en roll som teamledare.

Huvudfokus i rollen ligger på leverantörsreskontran och tjänsten är operativ och innebär löpande arbetsuppgifter i form aktiviteter i leverantörsfakturaflödet och ärendehantering samt avstämningsarbete och analys i samband med bokslut.

Som teamledare har du en nyckelroll i att driva utvecklingsarbetet inom reskontran. Detta innefattar processer, samarbete med organisationen, leverantörer och systemadministratörer. Du stöttar, planerar och leder arbetet i gruppen. Du är kontaktperson för reskontraflödet mot organisationen och revisorer.

Rollen är placerad på Bonavas huvudkontor på Lindhagensgatan i Stockholm, och rapporterar till chefen för Redovisning och rapportering i Bonava Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Operativt ansvarig för reskontra och kassa/bank med huvudfokus på leverantörsfakturaflödet
  • Planera arbetet samt stötta och utveckla teamet
  • Löpande arbetsuppgifter i form av ärendehantering och andra aktiviteter i leverantörsfakturaflödet
  • Avstämningsarbete och analys i samband med bokslut
  • Initiera och driva processutveckling, effektivisering och förbättringsprojekt
  • Säkerställa kontinuerlig kvalitet i arbetsprocesserna inom funktionen
  • Säkerställa att administrativa ärenden hanteras effektivt, korrekt och professionellt
  • Genuint intresse och erfarenhet av att arbeta med system och automatisering
  • Samverka både inom och utanför företaget med intressenter, leverantörer, kunder och beställare  

Din profil

För att trivas och ha bästa förutsättningar att axla rollen som Teamledare har du flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom reskontra samt erfarenhet från transaktionsintensiv verksamhet med stora flöden. Ditt systemintresse är stort och du brinner för att utveckla, effektivisera och automatisera processer och arbetssätt. Har du erfarenhet som Teamledare, erfarenhet av affärssystemet Business World och/eller erfarenhet från bygg-, entreprenad- och/eller fastighetsbranschen är det meriterande.

Som person är du trygg, tydlig och kommunikativ. Du är van att arbeta med förbättringsprojekt och processutveckling och trivs som bäst i en flexibel och dynamisk miljö med många kontaktytor. Du har förmågan att lyfta blicken och se utvecklingsområden och hitta lösningar.

Genom ditt strukturerade, ansvarsfulla och affärsmässiga förhållningssätt sätt bidrar du till en högkvalitativ och effektiv hantering av reskontran inom Bonava Sverige. Du är noggrann med detaljer samtidigt som du har förmågan att se helheten. Du gillar ett högt tempo och är van att jobba mot deadlines.  I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Har vi väckt ditt intresse?

I denna rekrytering samarbetar Bonava Sverige med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria Brisheim på maria.brisheim@mpya.se alternativt  070-842 13 77 eller Helene Werme på helene.werme@mpya.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt.  Varmt välkommen med din ansökan!

Dela detta jobb

Teamledare reskontra och kassa/bank till Bonava Sverige

Mpya Finance AB